Sumatra en Java - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wies Norbart-Thiers - WaarBenJij.nu Sumatra en Java - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wies Norbart-Thiers - WaarBenJij.nu

Sumatra en Java

Door: Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies

28 September 2017 | Indonesië, Batavia

Na twee dagen in Bukattinggi zonder internet nu weer een update.Allereerst hebben we met een oud militair (90 jaar)gesproken die in Indonesië gelegerd is geweest en ieder jaar een maand terug komt. Ik vertelde hem dat ik moeite had met de grote verschillen tussen arm en rijk waarop hij zei dat zij dat niet zien en dat de "arme"mensen niet ongelukkig waren.Dat deed me beseffen dat wij er met westerse ogen naar kijken en de mensen idd niet per definitie ongelukkig zijn maar hun leven leven op hun eigen relaxte manier! Terug naar Bokattinggi,we hebben daar weer veel gezien en bezocht o.a.een messenmakerij gewoon langs de kant van de weg en een bedrijfje dat bakstenen vormt en bakt voor de woningbouw,alles handwerk.Vervolgens een mooie waterval bezichtigd en het allerbelangrijkste.....de Evenaar gepasseerd ! Erg commercieel maar wel leuk.De volgende dag in Bukattinggi een ondergrondse tunnel van 6 km lang gemaakt onder dwang van de Japanners door de niet plaatselijke bevolking.voor opslag van munitie.Door de Hanou canyon met prachtigen natuur terug gereden.Onderweg nog het weelderige paleis van de Minaukabauers bezocht.
En vanmorgen om 5 uur vertrokken voor onze vlucht naar Java. Geland in Jakarta, een vreselijk grote en drukke stad. Niet voor niets de grootste stad van Indonesië. Met gids en chauffeur verder doorgereisd naar Bogor waar we heer lijk genoten hebben van een vrije middag in een mooi gelegen GuestHouse met een heel mooie begroeiing.

• 28 September 2017 - 17:28

Kerensa:

It sounds like such an interesting trip!

• 28 September 2017 - 21:16

Ilse:

Hai lieve paps en mams
    Wat maken jullie mooie dingen mee!! Volgens moj beseffen jullie je door deze reis ook veel en worden jullie bewuster van hoe en wat? Hier gaat alles lekker al missen we jullie wel!! Geniet ervan maak maar veel foto's!!!
    Dikke knuffel Love you two xxxx
    Van mij en Dilano

• 29 September 2017 - 02:29

José Hartsuyker:

Hi Wies en Henny
    Ik zie dat jullie erg druk zyn maar wel een leuke tyd geniet daar van
    Als je weer thy kom moet je weer vacantie hebben om een beetje by to komen
    Love you José

• 29 September 2017 - 12:29

Elly:

Hoi Wies en Henny,

Wat geweldig wat jullie allemaal beleven, maar wel erg druk . deze reis zullen jullie nooit meer vergeten met al die emoticinele en prachtige dingen. Geniet nog verder van jullie mooie reis.

Liefs Elly.

Tags: R