Java - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Wies Norbart-Thiers - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Wies Norbart-Thiers - WaarBenJij.nu

Door: Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies

07 Oktober 2017 | Indonesië, Malang

Weer 6 dagen te beschrijven zie ik. Allereerst in Pangandaran d'morgens vroeg naar het strand om de vissersbootjes binnen te zien komen, onvoorstelbaar...alles gaat nog met de hand,zelfs de bootjes het strand op dragen! Heel primitief. Daarna naar de Green Canyon Vallei gereden en in een klein bootje gestapt en de rivier af gevaren tot een mooie stroomversnelling.Prachtige natuur ! Volgende dag een boottocht in een iets grotere boot van 3 uur van Pangandaran naar Citacap via Lagunes en kustrivieren Jammer dat het op 2/3 van de tocht begon te regenen ,maar zeker de moeite waard !Daarna weer een 4 uur durende rit naar Yogyakarta door de bergen.Volgende dag de wereldberoemde "Borobodor" bezocht. Indrukwekkend mooi !Rondleiding door plaatselijke gids en veel geleerd.Gevolgd door bezoek aan zilversmederij en batikfabriek.Bijzonder proces en heel arbeidsintensief. s'Avonds naar een Wajong-dansvoorstelling geweest. Erg mooi en heel kleurrijk.Weer een dag later het paleis van deSultan van Kraton bekoeken. Redelijk mooi paleis met museum. Daarna naar Pranbanan. Een tempelcomplex zoals de Borobodor. Op de terugweg de beroemde winkelstraat van Yogyakarta wezen bekijken maar hadden maar een uurtje.Gisteren met de trein van Yogyakarta naar Jambang,een 4 uur durende treinreis.Leuk om ook deze manier van reizen mee te maken.De chauffeur stond ons op te wachten en we vertrokken naar Malang.Onderweg gestopt bij de waterval ""Conban Rondo" die nu een bedevaartsoord is.Nu in Malang in een Oud Hollands Gaest-House met Indonesiesche-Hollandse gasten.Vanmorgen naar de b!oemen en vogeltjesmarkt en eind van de middag een kookworkshop bij de gids thuis.Hier in Oost-Java heb ik het gevoel dat we van het verleden in Sumatra steeds meer naar het heden reizen! Apart om mee te maken.

• 07 Oktober 2017 - 11:55

Klaske:

Wat een belevenissen allemaal. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.
    Geniet lekker.

• 08 Oktober 2017 - 12:33

Yvonne:

Wanneer gaan jullie naar Bali? Wij horen hier niets meer over de vulkaan die op uitbarsten staat.

Tags: Oost-Java