Java en Bali - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Wies Norbart-Thiers - WaarBenJij.nu Java en Bali - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Wies Norbart-Thiers - WaarBenJij.nu

Java en Bali

Door: Wies

Blijf op de hoogte en volg Wies

13 Oktober 2017 | Indonesië, Banyuwangi

Heel wat dagen in te halen ! Theeplantage en Singhosan Tempel bezocht.Volgende dag de Mount Bromo bezocht waar we eigenlijk om 4 uur de zonsopkomst zouden bekijken,was ons wat te vroeg dus zijn we later gegaan. Wel erg mooie vergezichten. De dag daarop met de Land Rover naar het schildpadden strand van Sukamade.Vreselijk wat een rit! Je werd volkomen door elkaar geschut en gerammeld! Over een bergpassen met gaten en keien. Om er volgens aan te komen in een guesthouse in de middel of no ware!! Geen elektriciteit(pas na 6 uur d'avonds)geen warm water en natuurlijk geen internet of telefoon bereik.s'Avonds met een groepje naar het strand en in het stikdonker zitten wachten tot de ga ter een vers spoor van de reuzenschildpadden had gevonden. Uiteindelijk een schildpad gevonden die zijn eieren aan het leggen was 126 stuks.Een bijzondere ervaring. De volgende ochtend weer vroeg op om de baby schilpadjes uit te gaan zetten. Ook heel bijzonder er vooral leuk.Aansluitend over de rampenweg terug naar Banyuwangi waar we de volgende ochtend weer vroeg op moesten om het vulkanische zwavelmeer van Kawah IJen te bekijken. Daarvoor moesten we wel een berg beklimmen van 2340 meter hoogte over een stijl gravelpad ! Maar ik heb het wel gehaald, ben trots op mezelf en het was de moeite waard. d'middags oversteek. naar Bali in een prachtig hotel. We blijven hier nu 3 dagen ons reisplan is aangepast ivm met kans op uitbarsting van de vulkaan daar mogen we niet in de buurt komen. Bali is weer heel verschillend van de andere 2 eilanden, meer toeristisch en Europese invloeden. Zo worden we langzaam terug gevoerd naar ons Europese leven! Het is wel erg warm hier, maar we zitten aan zee en hebben een zwembad bij het hotel, dus we genieten we nog steeds. Vanmorgen dolfijnen wezen spotten op zee en er veel gezien. Was spectaculair !

• 13 Oktober 2017 - 22:19

Ikse:

Wauw wat ontzettend gaaf allemaal!!!

Tags: Java en Bali